Reünie 2018

Reünie 2018 Met Pinksteren was het prachtig weer. Op Pinkstermaandag voeren we met 2 LM's naar het Gaastmeer. 's Avonds ging de zon prachtig rood onder zie foto. De volgende dag met 3 LM's naar Stavoren gezeild. Woensdagmorgen op tijd door de sluis en het IJsselmeer op. Er stond een oostenwind wat een vervelende golfslag gaf. OM 12 uur waren we in Enkhuizen en konden reeds in de oude haven terecht waar pas woensdag de aanvaardag was.

Vrijdag 25 mei

In het stationsrestaurant opende de voorzitter deze reünie onder het genot van koffie en gebak. Het was weer erg gezellig om iedereen weer te ontmoeten. Na de middag kwamen we samen bij de Drommedaris. Hier werden we in twee groepen gesplitst voor een stadswandeling. Zo kregen we heel veel informatie over het verleden en heden van Enkhuizen. 's Avonds was er een diner in restaurant "Markerwaard"bij de oude haven.

Zaterdag 26 mei
Vandaag werden we om half 11 bij MS de Fiesland verwacht. Onder het genot van koffie/thee en heerlijk gebak voeren we naar Medenblik. Voor Medenblik waren internationale zeilwedstrijden.Dat was een mooi gezicht. Bij ontscheping kregen we een lunchpakket mee. Het was heerlijk toeven met het warme weer op de dijk. Om 13.20 uur vertrokken we met de stoomtram naar Hoorn. Onder weg waren allemaal klein oude stationnetjes. Bij een ervan konden we even uit de trein en de benen strekken. In Hoorn kon nog een bezoek gebracht worden aan het stoomtrammuseum. Daarna kon we met de trein weer naar Enkhuizen.

Zondag 27 mei
Om 11 uur was bijna iedereen bij de boot die ons naar het Buitenmuseum in Enkhuizen bracht. Er waren toen al heel wat boten aan het zeilen op het IJsselmeer. Bij de Kalkovens werd eerst nog even een groepsfoto gemaakt. Daarna ging iedereen genieten van alles wat daar te zien was. Op deze zondag was er een optocht van heel veel groepen in klederdracht uit verschillende plaatsen. Dat was een prachtig schouwspel. We konden met de boot of lopend in de loop van de middag naar onze LM. 's Avonds was er een afscheidsdiner in Restaurant de Proeftuin.

Maandag 28 mei 2018

Deze maandagochtend voeren al veel LM's om 9 uur richting de brug. Op de steiger werd met begeleiding van de trekzak en zang van het clublied afscheid genomen. LMers die het rustig aan gingen doen hadden zich aan weerskanten van de brug bij de Dromedaris verzameld. Na de brug werden de grootzeilen gehesen en met de motor tegen de noordoosten wind in werd koers gezet naar Friesland. Dit keer was het met een zonnetje en niet te veel wind een zeer mooi tochtje.

Foto's

Agenda

Aanvaren reünie 23 mei 2019 23/05/2019
Aanvaren reünie 23 mei 2019
Aanleggen bij de Marrekrite- ligplaatsen  in de Noorder-oude weg bij  het Jouwster sluisje.
Reünie van 24 mei t/m 26 mei in Joure. 24/05/2019
 Reünie van 24 mei t/m 26 mei in Joure.
Het programma komt t.z.t. hier op de site.
Najaarsbijeenkomst 9 november 2019 09/11/2019
Najaarsbijeenkomst 9 november 2019
Mededelingen komen t.z.t.
Nieuws
Inslingerdag/ Ledenvergadering 16 maart 2019
Met veel regen en een harde wind gingen we naar Lands End in Ketelhaven. Dit is een mooi restaurant met uitzicht op het
Prettige Feestdagen, een voorspoedig en behouden vaart in 2019
De website is vernieuwd. U kunt vragen, antwoorden, foto's, artikelen en opmerkingen mailen via het Gastenboek
Najaarsbijeenkomst 10 november 2018
Om half 11 verzamelden we ons in de bovenzaal van hotel Van der Valk in Emmeloord. Hier stond koffie en thee met heerlijk gebak reeds voor ons klaar. Het

Gastenboek

Forum LM owner’s Association ( Engels) Last Monday
Dit is de Engelse LM club.Hier staat leuke informatie op. Bij linkS op onze site kunt u hier zo op klikken, evenals de website van de Deense
Antwoord Scheepsmokken 01/03/2019
Carla heeft de scheepsmokken gevonden.
Antwoord Raamrubbers 28/02/2019
Raamrubbers zijn te koop bij De Boer watersport in Bakhuizen.