
Met als extra,,,, meerdere telefoontjes naar de havendienst, Waternet, en de Ns, om te zorgen dat men niet vergeet, dat er twee jachten DOOR DIE SPOORBRUG willen..
En ze gaan zich vandaag maar weer vermaken met hazenslaapjes, koffie leuten enz.
De twee schippers spreken af om de beurt van boord te gaan, zodat er toezicht is op de jachten. Ze Hebben een ieniemienie fietsje waarmee ze naar de jachthaven in Oost kunnen om te douchen. En om even de benen te strekken..
En dus, lieve mensen, ligt Bofkont nog weer aan de steiger pal voor het Scheepvaart museum. En heeft daar aardig wat bekijks, dat wel.
Daar bleek de man, zo werd verteld, geen zin in te hebben.
Er is nog gebeld met de 65+ om te zien of hij alsnog naar de spoorbrug kon komen.
Blijkt dat de aanvraag op de 23 ste was gepland..
En die moeten dus de aanvraag doorspelen aan Ns.
In de nacht gebeld met Waternet, want aldaar moest de aanvraag ingediend worden.
Balend als een stekker, want geen opening betekend wederom wachtend op?.
De jachten ,die dus voor die spoorbrug lagen te dobberen, wachtend op de opening, moesten weer terug naar hun steiger.
Er werd direct gebeld met Ns, die onwetend waren van de aanvraag!!
En dus ging die spoorbrug in de nacht niet open!,
Hem is verteld dat er geen opening (werk) geregistreerd staat.
Die belt iedere dag om 12 uur in de middag naar Ns om te vragen of er “werk “ is.
Het blijkt dat de opening van de spoorbrug gedaan word door een 65+.
Niet veel later gaat mijn telefoon. Wim aan de lijn..
Balen lijkt mij.
En lees direct, dat de twee jachten nog steeds aan de steiger liggen.
Het is woensdag 7 uur in de ochtend, en dus moet Bofkont al ver onderweg zijn naar Enkhuizen. Ik, aan het thuisfront open mijn mobiel.
WATS GEBEURT...??