Een goede dag??
Zie hier onze Bofkont, eindelijk, na een lange winter met veel
herstel werk, weer in haar element. Afgelopen zaterdag 20 april mocht ze
weer zwemmen. In Amsterdam.
Maar, dan .... Er zijn eerst nog een paar obstakels te nemen. Want zoals te zien op de foto, er staat een mast rechtop.
Om van de jachthaven Oostvaarders op het IJmeer te komen moeten er dus een aantal bruggen voor ons openen.
En zo toog Wim op dinsdagmorgen zeer vroeg (5.30uur) naar Amsterdam Oost.
Om te zorgen dat die bruggen open gaan, bel je een twee weekjes
van tevoren met de havendienst. Je meld welke bruggen er voor jou moeten
openen, en je word geregistreerd . De bruggen, Commandantsbrug,
Mariniersbrug en Kattenburgbrug (is een voetgangersdraaibrug
)werden om 6.30uur dinsdagmorgen voor twee jachten geopend. Die is dus
nu genomen ,en Bofkont ligt samen met een ander jacht aan de steiger ,
pal voor het Scheepvaartmuseum in Amsterdam.
Op de foto is het eerste jacht, een Lm 27 motorsailer, onze Bofkont.
Het is nu wachten tot de nacht, 1.30 uur, dan gaat de spoorbrug naar het IJ open.
Het is een schitterend mooi plekje, met veel verkeer dat langs rijd.
De twee schippers hebben afgesproken om samen door te varen . De
ene moet naar Uitdam en de Bofkont gaat naar Enkhuizen. Nog een lange
trip voor de boeg, nadat ze dus door de spoorbrug zijn. Want daarna
volgen de Oranje sluizen, en de SchellingwoudeBrug
. Pas dan is Bofkont op vrij water, en kan ze de 35 mijl naar Enkhuizen
varen. In Enkhuizen aldaar nog de Aquaductsluis, daarvandaan vaar je
recht op nog een kleine brug in centrum Enkhuizen en dan is Bofkont bij
de hersteller, firma Nooter, die een nieuw
hek en boegstoel voor haar gemaakt heeft. Die aldaar geïnstalleerd moet
gaan worden, met wat aanpassingen.
Eerst gaan de twee schippers dus deze dag doorkomen, met
hazenslaapjes, koffie drinken en kleine klusjes doen. De hazenslaapjes
zijn nodig om in de nacht uitgerust verder te kunnen . (Overdag is er
nog tel contact i.v.m opening spoorbrug.!)
Eerst gaan de twee schippers dus deze dag doorkomen, met hazenslaapjes, koffie drinken en kleine klusjes doen. De hazenslaapjes zijn nodig om in de nacht uitgerust verder te kunnen . (Overdag is er nog tel contact i.v.m opening spoorbrug.!)WAT 'S GEBEURD"?????
De twee schippers hebben afgesproken om samen door te varen . De ene moet naar Uitdam en de Bofkont gaat naar Enkhuizen. Nog een lange trip voor de boeg, nadat ze dus door de spoorbrug zijn. Want daarna volgen de Oranje sluizen, en de SchellingwoudeBrug . Pas dan is Bofkont op vrij water, en kan ze de 35 mijl naar Enkhuizen varen. In Enkhuizen aldaar nog de Aquaductsluis, daarvandaan vaar je recht op nog een kleine brug in centrum Enkhuizen en dan is Bofkont bij de hersteller, firma Nooter, die een nieuw hek en boegstoel voor haar gemaakt heeft. Die aldaar geïnstalleerd moet gaan worden, met wat aanpassingen.
Het is een schitterend mooi plekje, met veel verkeer dat langs rijd.
Het is nu wachten tot de nacht, 1.30 uur, dan gaat de spoorbrug naar het IJ open.
Op de foto is het eerste jacht, een Lm 27 motorsailer, onze Bofkont.
Om te zorgen dat die bruggen open gaan, bel je een twee weekjes van tevoren met de havendienst. Je meld welke bruggen er voor jou moeten openen, en je word geregistreerd . De bruggen, Commandantsbrug, Mariniersbrug en Kattenburgbrug (is een voetgangersdraaibrug )werden om 6.30uur dinsdagmorgen voor twee jachten geopend. Die is dus nu genomen ,en Bofkont ligt samen met een ander jacht aan de steiger , pal voor het Scheepvaartmuseum in Amsterdam.
En zo toog Wim op dinsdagmorgen zeer vroeg (5.30uur) naar Amsterdam Oost.
Om van de jachthaven Oostvaarders op het IJmeer te komen moeten er dus een aantal bruggen voor ons openen.
Maar, dan .... Er zijn eerst nog een paar obstakels te nemen. Want zoals te zien op de foto, er staat een mast rechtop.
Zie hier onze Bofkont, eindelijk, na een lange winter met veel herstel werk, weer in haar element. Afgelopen zaterdag 20 april mocht ze weer zwemmen. In Amsterdam.
Een goede dag??